Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo wynajmuje specjalistyczne wagony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Autor:

PKP Cargo

Data publikacji:
07-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Cargo wynajmuje specjalistyczne wagony
fot. PKP Cargo
400 specjalistycznych wagonów – tyloma egzemplarzami PKP Cargo planuje zasilić flotę na rzecz rynku artykułów budowlanych. Wynajęcie nowoczesnych wagonów pod przewozy kruszyw jest efektem rozmów, opinii i potrzeb sygnalizowanych przez klientów tego segmentu. Jest też elementem strategii założonej w Planie Restrukturyzacji.

PKP Cargo dysponuje taborem, w tym wagonami samowyładowczymi do przewozu kruszyw takich jak żwir, kamień i piasek, który jest częścią oferty przewozowej dla branż budowlanych i infrastrukturalnych. Firma realizuje także przewóz cementu i wapna, które również są kluczowymi surowcami dla inwestycji.

Skład 42 wagonów Eamnos jest pierwszym, który wzmocni flotę dla rynku artykułów budowlanych. Docelowo w przyszłym roku Spółka planuje ich nabyć ok. 400 sztuk. 4-osiowy wagon typu Eamnos jest przeznaczony do transportu materiałów sypkich niewrażliwych na wilgoć, takich jak kruszywa, żwir, rudy żelaza, rudy mineralne, węgiel, drewno i stal.

Najbardziej popularnymi w przewozie kruszyw są przede wszystkim wagony węglarki typu Eaos/EAS oraz wagony samowyładowcze typu Fals i Szutrówka 203V. Wagony EAS i Eamnos to dwa różne typy czteroosiowych wagonów węglarek, które różnią się przede wszystkim konstrukcją i specyfikacją, choć oba służą do przewozu podobnych masowych ładunków sypkich. Wagon typu Eamnos charakteryzuje się skróconym pudłem i lżejszą konstrukcją, co jest jego cechą wyróżniającą, podczas gdy wagon EAS jest typową węglarką do transportu węgla, piasku, rudy i kruszywa, z możliwością załadunku i rozładunku różnymi metodami.

W oparciu o sugestie klientów, którzy stawiają na większą ładowność wagonów Eamnos w porównaniu z węglarkami EAS, co w efekcie umożliwia jednorazowy transport większej ilości kruszywa. Przekłada się to na redukcje liczby cykli załadunkowo-rozładunkowych i pozwala ograniczyć prace do dwóch zmian roboczych zamiast trzech. Transport wagonami Eamnos generuje istotne oszczędności operacyjne zarówno dla spółki, jak i – przede wszystkim – dla klientów.

– Jako spółka, która aktywnie uczestniczy w rynku kolejowych przewozów towarowych, wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. Posiadanie nowego typu wagonów we flocie PKP Cargo, na które jest zapotrzebowanie rynkowe, zwiększy wachlarz ofertowy Spółki i otworzy nowe możliwości przewozowe. Buduje tym samym naszą przewagę konkurencyjną, pokazując, że stawiamy na rozwiązania wysokojakościowe, które optymalizują proces przewozowy. Tego typu działania wpisują się zarówno w plan restrukturyzacji, jak i strategiczne plany operacyjne – mówi prezes zarządu PKP Cargo SA w restrukturyzacji Agnieszka Wasilewska-Semail.

Nowoczesne i utrzymane w czystości wagony Eamnos zapewniają wysoki poziom ochrony jakości przewożonego grysu, co jest kluczowe w przypadku surowców wykorzystywanych do produkcji betonu. Niska awaryjność oraz brak strat masy w trakcie transportu przekładają się na brak reklamacji i większą niezawodność operacyjną. Kluczowe czynniki jakościowe wagonów Eamnos sugerują, że najem tego typu taboru przyniesie nie tylko wymierne oszczędności po stronie PKP Cargo i klientów, ale przede wszystkim umożliwi dostosowanie oferty do rosnących oczekiwań rynku, łącząc konkurencyjność cenową z wysoką jakością świadczonych usług transportowych.

Grupa PKP Cargo dysponuje niezbędnym potencjałem ludzkim i sprzętowym, aby sprostać wyzwaniom rynku usług TSL, realizować ambitne projekty rozwoju oraz dostarczać kompleksową ofertę na najwyższym poziomie. Sukcesywnie zwiększa swoje udziały w rynku w ujęciu miesięcznym. W lipcu br. Urząd Transportu Kolejowego informował o rekordowym lipcu dla rynku towarowych przewozów kolejowych. Jak podawał wówczas, masa przewiezionych towarów wyniosła 18,8 mln ton, co było najwyższym miesięcznym wynikiem w tym roku. Udział PKP Cargo w lipcu wzrósł względem czerwca o 2,5 % masy, z kolei z 25,3 % w lipcu do blisko 26,7 % w sierpniu 2025 r. Spółka optymalizuje przewozy, dywersyfikuje możliwości taborowe i sukcesywnie zwiększa udziały w rynku kolejowych przewozów towarowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Biznes

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Roman Czubiński 01 października 2025

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

Tabor i technika

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

LTG Cargo Polska 29 września 2025

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Pasażer

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Roman Czubiński 23 września 2025

PKP Cargo: Pierwszy pociąg towarowy z Warszawy wyruszył do Chin!

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Biznes

PKP Cargo: 18 mln zł straty netto. Będzie zysk w przyszłym roku?

Roman Czubiński 01 października 2025

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

Tabor i technika

LTG Cargo Polska kupuje wagony intermodalne

LTG Cargo Polska 29 września 2025

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Pasażer

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Roman Czubiński 23 września 2025

PKP Cargo: Pierwszy pociąg towarowy z Warszawy wyruszył do Chin!

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij